Array
(
    [id] => 380
    [date] => 2019-03-12
    [doi] => 
    [title] => Interwencja edukacyjna czyli jak przekonać Gadziów, że nie każdy Cygan kradnie konie
    [title_en] => EDUCATIONAL INTERVENTION. HOW TO CONVINCE GAJDOS THAT NOT ALL GYPSIES STEAL HORSES
    [authors] => Małgorzata Wójcik, Katarzyna Popiołek
    [abstract] => 

Celem artykułu jest przedstawienie skuteczności anty-uprzedzeniowego programu edukacyjnego, który miał na celu zmianę negatywnych stereotypów i uprzedzeń w stosunku do przedstawicieli Romskiej mniejszości. Wyniki pokazują, iż po przeprowadzeniu interwencji edukacyjnej uczniowie zmienili opinię na temat Cyganów/Romów, zmniejszył się także deklarowany dystans wobec przedstawiciela tej grupy etnicznej. Autorzy przedstawiają możliwości szerszego wprowadzenia interwencji anty-uprzedzeniowej do programu lekcji języka obcego w szkole średniej.

[abstract_en] =>

The aim of this article is to present the effectiveness of anti-prejudice educational program in changing negative stereotype and prejudice toward Roma minority. It also explores the possibility of implementing program in high school setting without curriculum change and additional teachers’ training. It was shown that after the intervention there was a significant change in both students’ opinion about Roma and in declared social distance. The implementations of these findings are discussed.

[keywords] => stereotypy, uprzedzenia, Romowie, Cyganie, program edukacyjny [keywords_en] => stereotypes, prejudice, Roma, educational program [file_path] => /files/articles/2013-19-interwencja-edukacyjna-czyli-jak-przekona-gadziw_-e-nie-kady-cygan-kradnie-konie.pdf [okladka] => psychologia_spoleczna.jpg [rocznik] => Rocznik: 2013 Tom: 19 Numer: 1 [strony] => 105-113 )
interwencja-edukacyjna-czyli-jak-przekona-gadziw_-e-nie-kady-cygan-kradnie-konie

Interwencja edukacyjna czyli jak przekonać Gadziów, że nie każdy Cygan kradnie konie

okladka
EDUCATIONAL INTERVENTION. HOW TO CONVINCE GAJDOS THAT NOT ALL GYPSIES STEAL HORSES

Małgorzata Wójcik, Katarzyna Popiołek

DOI:

Rocznik: 2013 Tom: 19 Numer: 1
Strony: 105-113

Celem artykułu jest przedstawienie skuteczności anty-uprzedzeniowego programu edukacyjnego, który miał na celu zmianę negatywnych stereotypów i uprzedzeń w stosunku do przedstawicieli Romskiej mniejszości. Wyniki pokazują, iż po przeprowadzeniu interwencji edukacyjnej uczniowie zmienili opinię na temat Cyganów/Romów, zmniejszył się także deklarowany dystans wobec przedstawiciela tej grupy etnicznej. Autorzy przedstawiają możliwości szerszego wprowadzenia interwencji anty-uprzedzeniowej do programu lekcji języka obcego w szkole średniej.

stereotypy, uprzedzenia, Romowie, Cyganie, program edukacyjny