Array
(
    [id] => 46
    [date] => 2016-08-02
    [doi] => 10.14691/CPPJ.22.1.61
    [title] => Regulacyjna funkcja przywiązania do zawodu
    [title_en] => REGULATORY FUNCTION OF COMMITMENT TO PROFESSION
    [authors] => Aleksander Hauziński
    [abstract] => 

W artykule przedstawiono wyniki analizy struktury Skali Przywiązania do Zawodu (SPZ) A. Bańki. Wyniki konfirmacyjnej analizy czynnikowej ukazały dobre dopasowanie modelu czteroczynnikowego Skali, zawierającego podskale przywiązanie afektywne, trwania, normatywne oraz lojalnościowe. Przywiązanie do zawodu stanowi ważny składnik tożsamości zawodowej a jego subiektywne konsekwencje są szeroko dyskutowane. Następnie udzielono odpowiedzi na pytanie o to, jaki jest związek przywiązania do zawodu wpływa z decyzyjnością w karierze oraz z postawą wobec przejścia z systemu edukacji zawodowej do pracy. W badaniach uczestniczyło 366 osób kończących studia.

[abstract_en] => [keywords] => przywiązanie do zawodu, decyzyjność w karierze, postawa wobec przejścia z edukacji zawodowej do pracy [keywords_en] => [file_path] => /files/articles/2016-22-regulacyjna-funkcja-przywizania-do-zawodu.pdf [okladka] => psychologia_pracy_i_organizacji.jpg [rocznik] => Rocznik: 2016 Tom: 22 Numer: 1 [strony] => 61-72 )
regulacyjna-funkcja-przywizania-do-zawodu

Regulacyjna funkcja przywiązania do zawodu

okladka
REGULATORY FUNCTION OF COMMITMENT TO PROFESSION

Aleksander Hauziński

DOI:10.14691/CPPJ.22.1.61

Rocznik: 2016 Tom: 22 Numer: 1
Strony: 61-72

W artykule przedstawiono wyniki analizy struktury Skali Przywiązania do Zawodu (SPZ) A. Bańki. Wyniki konfirmacyjnej analizy czynnikowej ukazały dobre dopasowanie modelu czteroczynnikowego Skali, zawierającego podskale przywiązanie afektywne, trwania, normatywne oraz lojalnościowe. Przywiązanie do zawodu stanowi ważny składnik tożsamości zawodowej a jego subiektywne konsekwencje są szeroko dyskutowane. Następnie udzielono odpowiedzi na pytanie o to, jaki jest związek przywiązania do zawodu wpływa z decyzyjnością w karierze oraz z postawą wobec przejścia z systemu edukacji zawodowej do pracy. W badaniach uczestniczyło 366 osób kończących studia.

przywiązanie do zawodu, decyzyjność w karierze, postawa wobec przejścia z edukacji zawodowej do pracy