Ścieżki edukacyjne młodych kobiet i mężczyzn a struktura ich wartości zawodowych
Elżbieta Turska, Marta Stasiła-Sieradzka, Agata Diec
DOI:
Rocznik: 2012 Tom: 18 Numer: 2
Strony: 307-315
Artykuł podejmuje problematykę wartości zawodowych ludzi młodych kończących edukację w szkole wyższej. Badania mają charakter porównawczy – wyróżniono w nich dwie ścieżki edukacyjne – ścieżkę tradycyjną (studia na jednym kierunku) oraz ścieżkę nietradycyjną (studia na więcej niż jednym kierunku). Ważność badań wynika z obserwowanej w ostatnim czasie wśród młodych ludzi, studentów uczelni wyższych tendencji do realizowania „podwójnej” ścieżki edukacji postrzeganej jako skuteczna strategia zwiększająca konkurencyjność na rynku pracy. Na podstawie przeprowadzonych badań przedstawiono motywy podejmowania więcej niż jednego kierunku studiów, zaprezentowano strukturę orientacji na wartości zawodowych w wyróżnionych grupach z uwzględnieniem kryterium płci oraz rozpoznano plany ludzi młodych na najbliższą przyszłość.