W poszukiwaniu mechanizmów zmiany priorytetów w rozwoju społecznym

Marzanna Farnicka, Hanna Liberska
DOI:
Rocznik: 2013 Tom: 19 Numer: 1
Strony: 87-94
W artykule przedstawiono wyniki badań ukierunkowanych na ustalenie różnic między pokoleniami rodziny: dziadków, rodziców i dorosłych wnucząt w zakresie podejmowanych zadań rozwojowych. Różnic poszukiwano na trzech poziomach analizy: intrapsychicznym, intrepersonalnym i makrospołecznym w obszarach: wiedzy społecznej wyobrażeń o przyszłości oraz ewaluacji określonych wydarzeń (ocena wpływu wydarzeń na życie jednostki). W badaniu wzięły udział 422 osoby ze 109 rodzin. W procedurze badawczej wykorzystano między innymi kwestionariusz badający stopień realizacji zadań rozwojowych oraz miejsce zdrowia w strukturze wartości opracowany przez M. Ziarko (2006) oraz autorskie narzędzie badające ocenę wpływu zdarzeń na życie jednostki.